Vår berättelse

Jag är en glad mor till tre lyckliga barn och jag skulle vilja dela med mig av vår berättelse med dig.Företaget ”Mamma vet bäst” grundades med en uppriktig önskan att hjälpa småbarn njuta av sina första år utan att besväras av hudirritationer samt att för underlätta vardagslivet för deras föräldrar genom att ge möjligheten att välja högkvalitativa blöjor från Japan.

Jag tror verkligen på att vi, även om vi inte alltid är så bra föräldrar som vi skulle vilja vara, vet att välja vad som är bäst för våra barn.

ALBVi flyttade till Finland från Litauen, där japanska blöjor har funnits på marknaden i mer än fem år. Jag har aldrig varit den som brytt mig särskilt mycket om dyra varumärken eller följt de senaste trenderna, utan mer varit den som letat efter de mest praktiska och logiska lösningarna. Det var därför som vi till en början använde vanliga blöjor, helt enkelt för att de var populärast och också det mest kostnadseffektiva valet. Jag var i tron att dubbelt så dyra blöjor bara handlade om att visa hur mycket pengar man hade, men att det annars inte gjorde någon skillnad. Men jag hade fel, och det var så vi upptäckte de japanska blöjorna.

Med vårt första barn försökte jag följa de bästa mormors-råden och använda bomullsbaserade flergångsblöjor, men insåg snart att jag inte ville att mitt barn skulle behöva sitta inlindad i en våt trasa hela vägen till närmaste ställe med möjlighet att byta. Eftersom hon åt och drack när hon ville så var det också svårt att förutse när det skulle bli dags att byta blöja, och det inträffade allt som oftast under bilresor eller i liknande situationer där det är svårt att omedelbart byta den våta blöjan. Jag är inte den som sitter hemma hela dagen, så vi bytte till engångsblöjor efter några månader. Vi provade alla märken på marknaden, men inga av dem hjälpte hennes känsliga hud. Varje gång det var en varm dag, eller hon hade feber, blev hennes stjärt röd och förblev så i åtminstone en vecka. Vi provade också alla möjliga krämer, men även om de hjälpte något så lyckades de inte hålla huden torr, vilket ledde till att irritationen kom tillbaka med detsamma. Vår doktor rekommenerade oss att prova japanska blöjor eftersom de är kända för att vara skonsamma för huden. Vi köpte en förpackning för att prova, och det hjälpte verkligen, hudirritationen försvann för alltid!

Vårt andra barn var mycket mindre känsligt, han hade faktiskt inga hudproblem alls, så efter de första månaderna bestämde vi oss för att byta tillbaka till traditionella blöjor. Snart mötte vi dock en ny utmaning – läckage. Först trodde jag det var en slump, plus att han är en aktiv pojke, så att det kan hända ibland. Jag var alltid beredd med 2-3 extra par byxor. Men läckaget hände nästan varje dag, så jag började leta efter en lösning. Och det var igen de japanska blöjorna i synnerhet ”Merries”, som är mycket vidare än vanliga blöjor, som hjälpte.

När vi fick vårt tredje barn så hade vi problem med att hans navel inte läkte riktigt. Vi genomgick nästan två månader av obehagliga dagliga rutiner för att få ordning på den där lilla naveln. Vid det laget visste jag exakt vilka blöjor som skulle vara bäst för mitt barns ömma navel och känsliga hud. Och jag har inte ändrat åsikt sedan dess.

Detta är vår familjs historia. Du kan hitta många positiva omdömen på nätet också. Vi skulle bli mer än glada om du delade med dig av dina erfarenheter av ”Merries” på support@mamaknowsbest.fi

 

Varma hälsningar,

Mamma